• Helppoa ja hyvänmakuista
  • Tutkitusti tehokasta
  • Turvalliset raaka-aineet
Vähäkalorinen ruokaa

Vähäkaloriset ruoat

Monilla meistä on päiviä, jolloin tunnemme itsemme jatkuvasti nälkäiseksi. Hyvänä uutisena voimme kertoa, että tarjolla on monia vähäkalorisia ruokia, joita voit nauttia hyvällä omallatunnolla. Tässä artikkelissa kerromme, mitkä juomat, elintarvikkeet ja pikkunaposteltavat ovat vähäkalorisia vaihtoehtoja.

Vähäkalorinen päivällinen

Päivällinen on suurin, ja tämän myötä myös kaloripitoisin ateria kaikista päivän aterioista. Jos haluat nipistää päivällislautasen kalorimäärässä, tulee sinun kiinnittää huomiota muutamiin seikkoihin.
Paras asia, mitä voit tehdä, on täyttää lautanen kasviksilla. Kasvikset, kuten selleri, porkkana, kukkakaali ja parsakaali ovat loistavia vähäkalorisia elintarvikkeita. Parhaita vähäkalorisia ruokavaihtoehtoja ovat usein erilaiset keitot. Valmista kotitekoinen kasviskeitto juureksista, kasvisliemestä ja vedestä. Vinkkejä muihin maukkaisiin ja vähäkalorisiin keittoihin löydät tästä:

Ohjeita terveellisiin ja vähäkalorisiin keittoihin

Vähäkaloriset pikkunaposteltavat

Valitettavasti kaloritonta pullaa ei ole vielä keksitty, mutta onneksi tarjolla on monia muita vähäkalorisia pikkunaposteltavia, joita voit nauttia hyvällä omallatunnolla. Ja jotta oikeanlaisten snacksien ja ruoan valinta olisi vaivatonta, olemme luoneet listan vähäkalorisista aterioista ja pikkunaposteltavista:

Popkorni sipsin sijaaan

1 dl popkorneja sisältää 14 kaloria. Popkorni on erittäin hyvä vaihtoehto sammuttamaan satunnaisen suolaisella herkuttelun himon. Popkorni on vähäkalorinen ja täyttävä snacks. Muistathan välttää laittamasta voita ja muita lisukkeita popkornien päälle.

Lehtikaalisipsit perinteisten perunalastujen sijaan

1 dl lehtikaalia sisältää 20 kaloria. Koska kyseessä on kasvis, voittaa se jopa popkornin. Lehtikaalisipsit eivät ole ainoastaan vähäkalorisia, vaan ne sisältävät myös vitamiineja ja hivenaineita. Lehtikaalisipsit valmistat helposti itse uunissa. Lisää pinnalle hieman oliiviöljyä!

Kokeile myös:_ Hyviä ruokaohjeita vähäkalorisille pikkunaposteltaville

kevytjuusto ja porkkana juustojen ja keksien sijaan

10 grammaa kevytjuustoa sisältää 10 kaloria ja 1 porkkana sisältää 20 kaloria – toisin sanoen: erittäin vähäkalorinen snacks.

Luonnonjogurtti marjoilla jäätelön sijaan

5 rkl sisältää 62 kaloria ja 1 dl jäisiä mustikoita sisältää 28 kaloria. Jäätelö saattaa houkutella makeannälän yllättäessä, mutta luonnonjogurtti marjojen kera päihittää makeannälän entistä vähemmällä kalorimäärällä.

Nutrilett Snack Smart -patukka suklaan sijaan

Nutrilett Snack Smart -patukka sisältää 100 kaloria per patukka. Smart Snack -patukat ovat täydellisiä ja vähäkalorisiavaihtoehtoja korvaamaan suklaanhimon.

Tilaa Nutrilett-patukat täältä!

Vähäkaloriset juomat

Sammuta jano vedellä

Vesi ei sisällä lainkaan kaloreita. Juo vettä janoon! Jos haluat juomaan hieman makua, lisää veteen vähäkalorista mehutiivistettä, kuten Fun Light.

Musta kahvi Café Latten sijaan

kupillinen kahvia sisältää 2 kaloria. Jos olet tottunut juomaan kahvisi maidon kanssa, suosittelemme valitsemaan kahviisi rasvattoman -tai vähäkalorisen maidon. 1 dl sisältää 33 kaloria.

Smoothie pirtelön sijasta

Nutrilett smoothie sisältää noin 200 kaloria ja on erittäin hyvä vaihtoehto sammuttaa makeannälkä. Lue lisää Nutrilett smoothieista:

Kokeile myös: Terveellinen ohje Smoothielle, jossa rahkaa ja kauraa

Aiheeseen liittyviä artikkeleita

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
Kirjaudu tai Rekisteröidy