• Helppoa ja hyvänmakuista
  • Turvalliset raaka-aineet
Vähäkalorinen ruokaa

Vähäkaloriset ruoat

Monilla meistä on päiviä, jolloin tunnemme itsemme jatkuvasti nälkäiseksi. Hyvänä uutisena voimme kertoa, että tarjolla on monia vähäkalorisia ruokia, joita voit nauttia hyvällä omallatunnolla. Tässä artikkelissa kerromme, mitkä juomat, elintarvikkeet ja pikkunaposteltavat ovat vähäkalorisia vaihtoehtoja.

Vähäkalorinen päivällinen

Jos haluat nipistää päivällislautasen kalorimäärässä, tulee sinun kiinnittää huomiota muutamiin seikkoihin. Paras asia, mitä voit tehdä, on täyttää lautanen kasviksilla. Kasvikset, kuten selleri, porkkana, kukkakaali ja parsakaali ovat loistavia vähäkalorisia elintarvikkeita. Parhaita vähäkalorisia ruokalajivaihtoehtoja ovat usein erilaiset keitot. Valmista kotitekoinen kasviskeitto juureksista, kasvisliemestä ja vedestä. Vinkkejä muihin maukkaisiin ja vähäkalorisiin keittoihin löydät tästä:

Ohjeita terveellisiin ja vähäkalorisiin keittoihin

Vähäkaloriset pikkunaposteltavat

Valitettavasti kaloritonta pullaa ei ole vielä keksitty, mutta onneksi tarjolla on monia muita vähäkalorisia pikkunaposteltavia, joita voit nauttia hyvällä omallatunnolla. Ja jotta oikeanlaisten snacksien ja ruoan valinta olisi vaivatonta, olemme luoneet listan vähäkalorisista aterioista ja pikkunaposteltavista:

Popcorn sipsin sijaaan

1 dl popcorneja sisältää 14 kilokaloria. Popcorn on erittäin hyvä vaihtoehto sammuttamaan satunnaisen suolaisella herkuttelun himon. Popcorn on vähäkalorinen ja täyttävä herkku. Muistathan välttää laittamasta voita ja muita lisukkeita popcornien päälle.

Lehtikaalisipsit perinteisten perunalastujen sijaan

1 dl lehtikaalia sisältää 20 kilokaloria. Koska kyseessä on kasvis, voittaa se jopa popcornin. Lehtikaalisipsit eivät ole ainoastaan vähäkalorisia, vaan ne sisältävät myös vitamiineja ja hivenaineita. Lehtikaalisipsit valmistat helposti itse uunissa. Lisää pinnalle hieman oliiviöljyä!

Kokeile myös:_ Hyviä ruokaohjeita vähäkalorisille pikkunaposteltaville

Kevytjuusto ja porkkana juustojen ja keksien sijaan

10 grammaa kevytjuustoa sisältää 10 kaloria ja 1 porkkana sisältää 20 kilokaloria – toisin sanoen: erittäin vähäkalorinen snack.

Luonnonjogurtti marjoilla jäätelön sijaan

5 rkl luonnonjogurttia sisältää 62 kaloria ja 1 dl jäisiä mustikoita sisältää 28 kilokaloria. Jäätelö saattaa houkutella makeannälän yllättäessä, mutta luonnonjogurtti marjojen kera päihittää makeannälän entistä vähemmällä kalorimäärällä.

Nutrilett Snack Smart -patukka suklaan sijaan

Nutrilett Snack Smart -patukka sisältää 100 kcal per patukka. Smart Snack -patukat ovat erinomaisia ja vaihtoehtoja korvaamaan suklaanhimon.

Katso kaikki Nutrilett-patukat täältä!

Vähäkaloriset juomat

Sammuta jano vedellä

Vesi ei sisällä lainkaan kaloreita. Juo vettä janoon! Jos haluat juomaan hieman makua, lisää veteen vähäkalorista mehutiivistettä, kuten Fun Lightia.

Musta kahvi Café Latten sijaan

Kupillinen kahvia sisältää 2 kilokaloria. Jos olet tottunut juomaan erikoiskahveja tai kahvisi maidon kanssa, suosittelemme valitsemaan kahviisi rasvattoman -tai vähäkalorisen maidon. 1 dl sisältää 33 kilokaloria.

Smoothie pirtelön sijasta

Nutrilett ateriankorvikesmoothie sisältää noin 200 kilokaloria ja on erittäin hyvä vaihtoehto sammuttamaan makeannälkä. Lue lisää Nutrilett-smoothieista:

Kokeile myös: Terveellinen ohje Smoothielle, jossa rahkaa ja kauraa

Aiheeseen liittyviä artikkeleita

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
Kirjaudu tai Rekisteröidy