• Helppoa ja hyvänmakuista
  • Turvalliset raaka-aineet
Vähennä kaloreiden kulutusta

Tiesitkö, että muutaman helpon niksin avulla voit vähentää päivittäistä kaloreiden saantia? Pienillä muutoksilla voi olla suuri vaikutus päivittäisen kaloreiden saannissa ja tämän vuoksi ne voivat auttaa sinua saavuttamaan tavoitteesi painonhallinnassa.

Vähennä kaloreita – Levitteet

Leivän nauttiminen margariinin kanssa on monelle totuttu tapa, mutta jos tavoitteenasi on pudottaa painoa, tulee sinun miettiä päivittäisten kaloreiden saantia. Mitäpä jos vähentäisit margariinin määrää leivälläsi tai korvaisit välillä margariinin isolla mehukkaalla tomaatilla, joka sisältää vaivaiset 17 kaloria? Tai lusikallisella raejuustoa mausteilla, joka sisältää vaivaiset 13 kaloria?

Lue lisää: Miten kalorit lasketaan?

Vähennä kaloreita – Leikkeleet

Leikkeleiden kalorimäärissä on suuria eroja. Valitsemalla oikein voit vaikuttaa päivittäiseen kaloreiden saantiisi. Kolme keskikokoista meetvurstiviipaletta (a’ 6 g, yht. 18 g) leivän päällä sisältää 66 kilokaloria, kun taas yksi kinkku-, kalkkuna- ja broilerinleikkele (12-15 g) sisältää noin 25 kilokaloria. Voit myös valita kevyen maksapasteijan ja vähennät 24 kilokaloria per leipäviipale verrattuna normaaliin maksapasteijaan. Edellä mainitut määrät saattavat kuulostaa pieniltä, mutta kun lasket koko viikon ateriat yhteen, tulet huomaamaan, kuinka suuri vaikutus pienillä kalorinipistyksillä todellisuudessa onkaan.

Vähennä kaloreita – Juomat

Juotko paljon maitoa? Valitse kulutusmaidon tai kevytmaidon sijasta juomaksesi rasvaton maito ja vähennät lasillista kohti jopa 58 kilokaloria. Sama pätee myös kahvimaitoon. Pienillä seikoilla voikin olla suuri vaikutus päivittäisessä kalorimäärän hallinnassa.

Juotko paljon mehua? Juo korkeintaan 0,5-1 lasillista mehua täysmehuna päivässä. Yksi lasillinen mehua sisältää noin 80 kilokaloria. 1 keskikokoinen appelsiini sisältää 98 kilokaloria, mutta se sisältää myös paljon kuituja, jotka täyttävät enemmän kuin pelkkä mehu.

Virvoitusjuomat sisältävät paljon yleensä sitruuna- ja/tai fosforihappoja, jotka sokerin sokerin kanssa vahingoittavat hampaitasi. Sokeripitoiset virvoitusjuomat sisältävät myös tyhjiä kaloreita. Jos tästä huolimatta haluat juoda virvoitusjuomia, suosittelemme valitsemaan vähäkalorisen tai sokerittoman virvoitusjuoman. Säästät 220 kaloria vaihtamalla pullollisen (0,5 litran pullo) tavallista sokerillista Coca Colaa Coca Cola Light:n tai Zeroon. Virvoitusjuoman määrällä ja tyypillä on erittäin suuri vaikutus päivittäiseen kaloreiden saantiin ja rajoittamiseen.

Smoothie on erittäin maistuvaa ja täyttävää. Tiesitkö, että vähäkalorisen ja tavallisen smoothien välillä on suuri ero? Useat kaupan valmissmoothiet saattavat sisältää paljon kaloreita, mutta ne eivät juurikaan täytä vatsaa. Smoothie-ateriankorvike on erinomainen smoothie sinulle, joka haluat pudottaa painoasi tai rajoittaa kaloreiden saantiasi.

Lue lisää smoothieista ja kuinka ne toimivat ateriankorvikkeena.

Vähennä kaloreita – Päivällinen

Päivällisvinkit: Valmista päivällinen uunissa tai keittämällä paistamisen sijaan, näin vähennät useita kaloreita. 1 ruokalusikallinen ruokaöljyä sisältää 119 kilokaloria, kun sama määrä voita 120 kilokaloria. Sitruuna, mausteet, yrtit, soijakastike taikka vähäkalorinen rahka puolestaan ovat loistavia kastikevaihtoehtoja. Kokeile rohkeasti ja ylläty.

Suosi vähärasvaisia lihatuotteita rasvaisten sijaan. Tiesitkö, että voit vähentää 74 kaloria 100 grammaa kohden jättämällä grillatun kanan nahan syömättä?
Voit vähentää lukemattomia kaloreita päivittäin kiinnittämällä huomiota pieniin yksityiskohtiin ruoka-aineita valittaessa. Mitä muutoksia sinä haluaisit tehdä?

Aiheeseen liittyviä artikkeleita

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
Kirjaudu tai Rekisteröidy