• Helppoa ja hyvänmakuista
  • Tutkitusti tehokasta
  • Turvalliset raaka-aineet
Vähennä kaloreiden kulutusta

Tiesitkö, että muutaman helpon niksin avulla voit vähentää päivittäistä kaloreiden saantia? Pienillä muutoksilla voi olla suuri vaikutus päivittäisen kaloreiden saannissa ja tämän vuoksi ne voivat auttaa sinua saavuttamaan tavoitteesi painonhallinnassa.

Vähennä kaloreita – Levitteet

Leivän nauttiminen margariinin kanssa on monelle totuttu tapa, mutta jos tavoitteenasi on pudottaa painoa, tulee sinun miettiä päivittäisten kaloreiden saantia. Mitäpä jos korvaisit margariinin isolla mehukkaalla tomaatilla, joka sisältää vaivaiset 17 kaloria? Tai lusikallisella raejuustoa mausteilla, joka sisältää vaivaiset 13 kaloria?

Lue lisää: Miten kalorit lasketaan?

Vähennä kaloreita – Leikkeleet

Leikkeleiden kalorimäärissä on suuria eroja. Valitsemalla oikein, voit vaikuttaa päivittäiseen kaloreiden saantiisi. Muutama salamiviipale leivänpäällä sisältää noin 57 kaloria, kun taas kinkku-, kalkkuna- ja broilerileikkele sisältää noin 25 kaloria. Voit myös valita kevyen maksapasteijan ja vähennät 24 kaloria per leipäviipale. Edellä mainitut määrät saattavat kuulostaa pieniltä, mutta kun lasket koko viikon ateriat yhteen, tulet huomaamaan, kuinka suuri vaikutus pienillä kalorinipistyksillä todellisuudessa onkaan.

Vähennä kaloreita – Juomat

Juotko paljon maitoa? Valitse kulutusmaidon tai kevyt maidon sijasta juomaksesi rasvaton maito ja vähennät jopa 68 kaloria. Tämä pätee myös kahvimaitoon. Pienillä seikoilla voikin olla suuri vaikutus päivittäisessä kalorimäärän hallinnassa.
Juotko paljon mehua? Juo korkeintaan 1 lasi mehua päivässä – se sisältää 86 kaloria. 1 appelsiini sisältää 72 kaloria, mutta se sisältää myös paljon kuituja, jotka täyttävät enemmän kuin pelkkä mehu.
Virvoitusjuomat sisältävät paljon hiilihappoa, joka sokerin kanssa vahingoittaa hampaitasi. Sokeripitoiset virvoitusjuomat sisältävät myös tyhjiä kaloreita. Jos tästä huolimatta haluat juoda virvoitusjuomia, suosittelemme valitsemaan vähäkalorisen tai sokerittoman virvoitusjuoman. Säästät 210 kaloria vaihtamalla tavallisen Coca Colan Coca Cola Light:n tai Zeroon. Virvoitusjuoman määrällä ja tyypillä on erittäin suuri vaikutus päivittäiseen kaloreiden saantiin ja niiden rajoittamiseen.
Smoothie on erittäin maistuvaa ja täyttävää. Tiesitkö, että vähäkalorisen ja tavallisen smoothien välillä on suuri ero? Useat kaupan valmissmoothiet saattavat sisältää paljon kaloreita, mutta ne eivät juurikaan täytä. Smoothie on täydellinen ateriankorvike sinulle, joka haluat pudottaa painoa tai rajoittaa kaloreiden saantia.

Lue lisää osoitteessa smoothieista ja kuinka ne toimivat ateriankorvikkeena.

Vähennä kaloreita – Päivällinen

Päivällisvinkit: Valmista päivällinen uunissa tai keittämällä paistamisen sijasta, näin vähennät useita kaloreita. 1 ruokalusikallinen ruokaöljyä sisältää 89 kaloria, kun sama määrä voita sisältää jopa 111 kaloria. Sitruuna, mausteet, yrtit, soijakastike taikka vähäkalorinen rahka puolestaan ovat loistavia kastikevaihtoehtoja. Kokeile rohkeasti ja ylläty.
Suosi vähärasvaisia lihatuotteita rasvaisten sijaan. Tiesitkö, että voit vähentää 74 kaloria 100 grammaa kohden jättämällä grillatun kanan nahan syömättä?
Voit vähentää lukemattomia kaloreita päivittäin kiinnittämällä huomiota pieniin yksityiskohtiin ruoka-aineita valittaessa. Mitä muutoksia sinä haluaisit tehdä?

Aiheeseen liittyviä artikkeleita

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
Kirjaudu tai Rekisteröidy