• Helppoa ja hyvänmakuista
  • Turvalliset raaka-aineet

On kaksi tapaa pudottaa painoa: joko syömällä vähemmän kaloreita kuin kuluttaa tai yhdistämällä kevyt ruokavalio sekä lisäämällä energiankulutusta liikunnan muodossa. Käyttämällä Nutrilett-ateriankorvikkeita voit vähentää päivittäistä energian saantiasi ja laihtua.

Yleisesti suositeltava painonpudotustahti on 2–4 kiloa kuukaudessa (perustuu Käypä hoito -suositukseen 0,5-1 kg/vko). Tämä saavutetaan 500-1000 kilokalorin (kcal) päivittäisellä energiavajeella. Suositeltava kalorimäärä on tällöin 1200–1500 kcal/vrk naisille ja 1500–1800 miehille. Energiasta 25–35 % tulisi saada rasvoista, 40–60% hiilihydraateista ja 15–25 % proteiineista.

Mikä vaikutus Nutrilett -patukoilla ja -smoothiella on painonpudotukseen?

Korvaamalla 1–2 ateriaa päivässä Nutrilett-patukoilla tai -smoothiella voit pienentää päivittäistä kalorimäärääsi. Patukat ja smoothiet sisältävät energiaa noin 200 kcal. : Energian lähteenä ovat kaikki kolme energiaravintoainetta eli proteiinit, hiilihydraatit ja rasvat. Lisäksi jokainen ateriankorvike sisältää kolmasosan päivän vitamiineista ja kivennäisaineista. Korvaamalla yhden aterian Nutrilett -patukalla tai -smoothiella saat siis täysipainoisen aterian, mutta vain 200 kcal energiaa. Tämä tarkoittaa, että korvaamalla kaksi ateriaa saavutat luultavimmin 500–600 kilokalorin energiavajeen riippuen tavallisten aterioittesi energiamäärästä.

Nutrilettin brändilähettiläs Lotta Backlund korvaa yhden aterian päivässä mieluiten Nutrilett Quinoa Nut Crunch -patukalla, jossa on kvinoaa ja maapähkinää sekä suklaata ja vadelmaa. Miten Lotta sitten herkuttelee? Toinen Lotan suosikkituote maitosuklaalla kuorrutettu Nutrilett Chocolate & Creamy Caramel -patukka, jossa on ihanan pehmeä sisus ja runsaasti karamellipaloja.

”Nutrilett-tuotteita on helpottavaa syödä siksi, että tietää täsmälleen missä mennään kalorilaskelmissa. Lounasleipä saattaa sisältää mitä tahansa 250 ja 600 kalorin väliltä ja tuoresmoothie 200–400 kaloria, eikä kahvilansetä tai -tätikään osaa sinulle kertoa tuotteensa täsmällistä lukua. Nutrilett-tuotteilla tiedät, ettet vahingossa sabotoi päivän syömisiäsi.”

Kuinka hallitset painoasi pitkällä aikavälillä?

Nutrilett-patukat ja smoothiet ovat loistava keino hallita päivittäistä energiansaantiasi. Sinun tulee kuitenkin kiinnittää huomiota myös muiden aterioidesi laatuun. Koeta valita ruokaa, josta saat hyviä kaloreita: tämä tarkoittaa runsaasti proteiinia ja kuitua sekä vähän sokeria. Ajoittainen herkuttelu on kuitenkin välillä enemmän kuin paikallaan, ja tällöin Lotta Backlund vinkkaa nauttimaan jonkin makeista Nutrilett ateriakorvikepatukoista. Laihduttamisen ei kuulu olla liian ryppyotsaista puuhaa – fiksut valinnat ovat usein niitä tärkeimpiä!

Siinä missä keittiössä voi tehdä päivittäin järkeviä ruokavalintoja, on myös liikunnalla tärkeä rooli painonpudotuksessa. Sinun ei tarvitse välttämättä rehkiä salilla, sillä myös kävely, pyöräily, uinti ja muut liikuntamuodot ylläpitävät lihastasoasi ja samalla vilkastuttavat perusaineenvaihduntaasi. Kun liikut riittävästi ja huolehdit tasapainoisesta ravinnonsaannista, olet matkalla kohti ihannepainoasi. Liikuntaa on helppo lisätä pienin muutoksin jokapäiväisen menemisen lomassa, ja näin säästät myös aikaasi. Lotta Backlund huolehtii riittävästä liikunnasta kävelemällä niin paljon kuin mahdollista: ”Kävele kaikkialle, minne voit. Ymmärrän, että iso osa ihmisistä asuu paikoissa, missä ei voi kävellä työmatkojaan, mutta on PALJON paikkoja, joihin voi kävellä sen sijaan että menee autolla ja julkisilla. Vältä hissin käyttöä. Ota avuksi aktiivisuusranneke tai puhelinsovellus, joka esimerkiksi laskee askeleesi.”

Aiheeseen liittyviä artikkeleita

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
Kirjaudu tai Rekisteröidy