• Helppoa ja hyvänmakuista
  • Turvalliset raaka-aineet
Makkara-aterian ohje

Makkara-aterian ohje

Helppo ja nopea arkiruoka! Makkara ei ole huono ateriavaihtoehto, jos valitset makkaran, jonka lihapitoisuus on korkea. Toinen vinkki on korvata osa riisistä pavuilla ja vihanneksilla – näillä nikseillä saat aikaisempaa enemmän proteiinia ja vähennät hiilihydraattien määrää.

Aineosat :

  • 3 kpl makkaraa
  • 1 paketti kikherneitä
  • 200 g hienonnettua parsakaalia
  • 1 dl keittämätöntä riisiä
  • 2 ss Sambal oelek -kastiketta

Tee näin:

  1. Keitä riisi pakkauksen ohjeen mukaan
  2. Paista makkara paistinpannulla. Tarttumattomalla pinnoitteella käsitelty pannu mahdollistaa ruoan valmistamisen ilman rasvaa
  3. Kaada kikherneiden liemi pois. Lisää kikherneet ja parsakaali riisin joukkoon riisin ollessa lähes valmista. Kasviksien tarvitsee ainoastaan lämmetä.
  4. Tarjoile annos sambal olek -kastikkeen kanssa

Ravintosisältö:

Kalorit: 579,5

Kuitu (g): 10,2

Proteiini (g): 27,7

Rasva (g): 24,7

Hiilihydraatti (g): 61,9

Sokeri (g): 8,2

Ohjeen on laatinut Evelina Söderholm

Aiheeseen liittyviä artikkeleita